Banner van ManKrat - Cadeau's voor mannen

Ondanks 20% prijsverlaging, ‘blijft Albert Heijn in het middensegment zitten’

mok met tekst '#1 hypocrite' eropAppie heeft een prijsverlaging aangekondigd, bij sommige producten tot wel 20%. De reden volgens de grootgrutter is omdat “klanten het gevoel hebben dat ze bij AH duurder uit zijn”. Ze zaten volgens eigen zeggen in het midden qua prijzen, en dat blijven ze nu ook. Dat snap ik niet helemaal; als je je prijzen eenvijfde verlaagt om in het middensegment te komen, dan zat je daarvóór toch in het hoge segment?

Zelf heb ik de prijzen bij AH het afgelopen jaar de pan uit zien rijzen. Dat is geen gevoel, dat is gewoon simpelweg goed opletten, en niet blind producten in je winkelmandje-op-wieltjes dumpen zonder te letten op de verhoogde prijs, of het feit dat er 20% minder product in dezelfde verpakking zit.

Dus wat hebben wij het afgelopen half jaar gedaan? We houden van goed opletten en bewust eigen keuzes maken. Dus we komen echt nog wel eens in de Albert Heijn, met name als er bonusaanbiedingen zijn, of zoals op dit moment ‘hamsterweken’. Verder hebben we gelukkig sinds vorig jaar een volkstuintje. Kost 3 of 4 tientjes per jaar, maar geeft een voldaan gevoel als je jezelf hebt volgepropt met onbespoten frambozen en bramen, die je vervolgens voor €2,49 per miezerig bakje in de schappen ziet liggen.

Andere supermarkten hebben aangegeven het ‘goede voorbeeld’ van AH te volgen, en ook over te gaan tot prijsverlaging. Die gaan dus van het middensegment naar het lagere segment. En dus zit AH dan nog steeds in het ‘hoge segement’. Duidelijk toch?

Overigens heb ik het afgelopen jaar nooit een artikel op nu.nl gezien over prijsverhógingen. Heeft Ahold nu naast bol.com ook nu.nl overgenomen? Zoniet dan zou het fijn zijn als de redactie bij nu.nl oplet en niet alleen een artikel publiceert als de marketingafdeling van Appie een persbericht stuurt.

Reacties
  • Petra zei (07-09-2013 om 15:56 uur):   

    Nog even en dan kost je nieuwe plasma tv minder dan je mandje boodschappen…..

  • Dick Berts zei (07-09-2013 om 19:26 uur):   

    Zakkenvullers misbruiken vakkenvullers.

    Ik heb de echte Albert Heijn (de broer van de ontvoerde Gerrit-Jan Heijn en de kleinzoon van de oprichter van AH) nog gekend. Wat was dat een fijne kerel! In die tijd was AH nog reuze goed voor zijn personeel. Nu word je zo ongeveer op je zeventiende ontslagen, omdat men je dan als onvoldoende uitbuitbaar beschouwt. Ik vind het personeelsbeleid van AH een punt van grote zorg. Ook op dit punt zouden we als consument veel meer met onze voeten moeten stemmen. Wegblijven bij een bedrijf dat asociaal met zijn personeel omgaat, is in het belang van ons allemaal. Bijna iedereen is immers werknemer in dit land.

    • Petra zei (07-09-2013 om 19:49 uur):   

      Klopt, ik sprak laatst nog iemand die bij AH werkt en hij zei dat het allemaal steeds minder wordt voor het personeel. Er werd zelfs beknibbeld op de pauze…… Het is idioot, maar het gebeurt overal. Miljoenen bonussen aan de top en beknibbelen op de harde werkers met het lage loontje. Uitpersen die hap, totdat het niet meer kan en dan nog wat meer.

  • Dick Berts zei (08-09-2013 om 15:16 uur):   

    http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Economie/article/detail/3505977/2013/09/08/Medewerkers-betalen-prijs-supermarktoorlog.dhtml

    De Volkskrant: "Medewerkers betalen prijs supermarktoorlog".

  • Martijn zei (08-09-2013 om 20:39 uur):   

    Ook relevant bij dit onderwerp:
    http://somo.nl/news-nl/somo-nieuws/inkoopmacht-supermarkten-bedreiging-voor-voedselproductie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *