Banner van ManKrat - Cadeau's voor mannen

Ondanks 20% prijsverlaging, ‘blijft Albert Heijn in het middensegment zitten’

mok met tekst '#1 hypocrite' eropAppie heeft een prijsverlaging aangekondigd, bij sommige producten tot wel 20%. De reden volgens de grootgrutter is omdat “klanten het gevoel hebben dat ze bij AH duurder uit zijn”. Ze zaten volgens eigen zeggen in het midden qua prijzen, en dat blijven ze nu ook. Dat snap ik niet helemaal; als je je prijzen eenvijfde verlaagt om in het middensegment te komen, dan zat je daarvóór toch in het hoge segment?

Zelf heb ik de prijzen bij AH het afgelopen jaar de pan uit zien rijzen. Dat is geen gevoel, dat is gewoon simpelweg goed opletten, en niet blind producten in je winkelmandje-op-wieltjes dumpen zonder te letten op de verhoogde prijs, of het feit dat er 20% minder product in dezelfde verpakking zit.

Dus wat hebben wij het afgelopen half jaar gedaan? We houden van goed opletten en bewust eigen keuzes maken. Dus we komen echt nog wel eens in de Albert Heijn, met name als er bonusaanbiedingen zijn, of zoals op dit moment ‘hamsterweken’. Verder hebben we gelukkig sinds vorig jaar een volkstuintje. Kost 3 of 4 tientjes per jaar, maar geeft een voldaan gevoel als je jezelf hebt volgepropt met onbespoten frambozen en bramen, die je vervolgens voor €2,49 per miezerig bakje in de schappen ziet liggen.

Andere supermarkten hebben aangegeven het ‘goede voorbeeld’ van AH te volgen, en ook over te gaan tot prijsverlaging. Die gaan dus van het middensegment naar het lagere segment. En dus zit AH dan nog steeds in het ‘hoge segement’. Duidelijk toch?

Overigens heb ik het afgelopen jaar nooit een artikel op nu.nl gezien over prijsverhógingen. Heeft Ahold nu naast bol.com ook nu.nl overgenomen? Zoniet dan zou het fijn zijn als de redactie bij nu.nl oplet en niet alleen een artikel publiceert als de marketingafdeling van Appie een persbericht stuurt.

Reacties

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *